سالاد سزار یکی از سالادهای مجلسی است که بیشتر در رستوران های خاص سرو می شود. این سالاد اصالتا متعلق به ایتالیایی ها می باشد. سالاد سزار را با مواد مختلفی سرو می کنند و شما می توانید نسبت به ذائقه خود سالاد سزار مخصوص خود را تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد سزار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد سزار در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد سزارفیله مرغ۸ عددپنیر پارمیزان۶ قاشق غذاخوریسس مایونز¾ فنجانروغن زیتون¼ فنجان نان تست۲ عدد پودر گردو۱ قاشق غذاخوری فلفل سیاه به میزان لازمنمکبه میزان لازم خردل۱ قاشق چایخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا باید فیله های مرغ را آبپز کنیم. بهتر است برای گرفتن بوی گوشت مرغ یک پیاز یا مقداری زردچوبه داخل آب آن بریزیم تا بوی مرغ را بگیرد. پس از اینکه فیله های مرغ کاملا پخت و آماده شد ، باید سس سالاد را تهیه کنیم. برای این منظور یک کاسه متوسط انتخاب می کنیم.

 

۱ عدد از سیر ها را داخل کاسه با رنده بسیار ریز رنده می کنیم. سپس سس مایونر ، سس خردل ، آبلیمو ، ۲ قاشق پنیر پارمیزان و فیله مرغ ( در صورت تمایل می توانید مرغ را ریش ریش کنید ) را به کاسه اضافه می کنیم. بعد از آن نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

 

پس از اینکه سس آماده شد آنرا درون یخچال قرار می دهیم. در این مرحله روغن زیتون را در یک تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس سیر باقیمانده را در تابه رنده می کنیم. صبر می کنیم رنگ سیر طلایی شود سپس تابه را از روی حرارت بر میداریم.

 

همچنین بخوانید : طرز تهیه سالاد فصل

در شیکفود همراه ما باشید

دستور طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی و خوشمزه

سالاد ماکارونی بر خلاف دیگر سالادها بیشتر به عنوان غذای اصلی استفاده می شود ...

 

در این مرحله باید از قبل نان های تست را به صورت مربع شکل کوچک خرد کرده باشیم. پس از برداشتن تابه از روی حرارت سریعا نان های تست خرد شده را داخل تابه می ریزیم و با روغن زیتون و سیر مخلوط می کنیم به طوری که روغن زیتون به تمامی نقاط نان ها برسد.

 

حالا کاسه مورد نظر برای سالاد را بر میداریم و کاهو را به صورت متوسط ( نه خیلی ریز نه خیلی درشت ) در آن خرد می کنیم. سس سالاد را از یخچال خارج می کنیم و روی کاهوها می ریزیم. سپس نان های تست مخلوط شده با روغن زیتون را اضافه می کنیم.

 

در این مرحله پنیر پارمیزان را روی سالاد می ریزیم. سپس پودر گردو را روی تمام سطح سالاد سزار می پاشیم. در صورتی که فیله مرغ در دسترس نداشتید می توانید از تخم مرغ آبپز هم در مخلوط سالاد سزار خود استفاده نمایید.

 

در صورتی که تمایل دارید و از طعم آبپز مرغ لذت نمی برید می توانید فیله مرغ ها را گریل کنید تا طعم کبابی داشته باشد و راحتتر خورده شود. فراموش نکنید که این سالاد یک سالاد رژیمی است و هرگز نباید از سوخاری های پر پنیر همچون رستوران ها در تهیه آنها استفاده کرد.

 

منبع : khoshmaze98