توی کاسه ای یک و نیم پیمانه آرد،نصف قاشق چایخوری نمک،یک قاشق چایخوری شکر را با هم مخلوط کنید بعد دو قاشق غذاخوری روغن مایع و نصف لیوان آب را به مواد خشک اضافه و ورز میدیم تا خمیر بدست نچسبه،روی خمیر را پوشانده و نیم ساعت تو محیط آشپزخونه استراحت میدیم و سپس خمیر را به ۶ قسمت پنجاه گرمی تقسیم کردا و هر قسمت را گلوله کنید و با وردنه نازک بازش کنید.

ماهیتابه نچسب را بذارین رو حرارت ملاین تا داغ بشه و خمیر باز شده را بذارین روش وقتی حباب زد با قاشق روی نان فشارهایی مختصر وارد کنین و همزمان بچرخونین،یکطرفش که طلایی شد برگردونین تا سمت دیگه هم بپزه واسه هر طرف تقریبا دو سه دقیقه کافیه.

مربای هویج:
هویج نیم کیلو
شکر نیم کیلو
آب ۲ لیوان
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

پوست هویج ها رو گرفته و رنده ریز بزنید آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بزارید تا شکر آب بشه حالا هویج رنده شده رو اضافه کنید حرارت رو کم کنید و بمدت یکساعت اجازه بدین تا بپزه و شفاف بشه در آخر یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید حرادت رو خاموش کنید.

میتونید به سلیقه خودتون به این مربا گلاب،هل،زعفرون اضافه کنید من اضافه نکردم.

مربای سیب

سیب : یک کیلو
شکر : یک کیلو
آب : ۴ لیوان
آبلیمو : یک قاشق غذاخوری

ابتدا سیبها رو پوست گرفته و هسته را در بیارید شکر و آب را داخل قابلمه ریخته حرارت رو روشن میکنیم روی حرارت متوسط میزاریم تا شکر حل بشه سیبها رو اضافه میکنیم بعد از ده دقیقه که جوشید سیبها رو پشت و رو کنید اجازه بدین بمدت یک ساعت و نیم بپزه و شفاف بشه اواخر پخت یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید.

 

منبع: اcook1